tiistai 10. maaliskuuta 2015

Seinäjoella agilityilemässä

Lauantaina 7.3 oli sitten aikainen herätys, kun Seinäjoella piti olla jo 7.30. Harvoinpa on tarvinnut missää kisoissa olla näin valtavan aikaisin. :D Keli oli.. hmmm.. no varsin tuulinen, mutta onneksi ei tarvinnut yksin ajella, pysyi hereillä. Olin ilmoittanut Kárin kahdelle agiradalle ja jätin hyppyradan pois, ihan siksi, että vain agiradalta tullutta luvaa me enää tarvitaan. Ja pitihän sitä toivoa. Ensimmäinen rata vaikutti oikein mukavalta, ei mitään todella vaikeaa, mutta riittävästi tekemistä. Putkia oli mun mielestä monta ja kun ne on Kárille ollut vähän hidasteita niin mietin että mahtaako mennä ihan ok. Lähtiessä Kári oli oikein innostuneen oloinen ja alkurata menikin hienosti, sitten totaalisesti jätin sille sanomatta että kiipeä, kun oli A-este ja eihän se sitten kiivennyt vaan kuuliaisesti meni ohitse. Höpöeläin <3. Sitten kepeillä mun piti odottaa sitä putkesta ja laittaa kepeille, mutta enhän mä odottanut ja sitten mun käsi olikin jo tiellä ja tuuppasi sen väärälle puolelle keppejä. Ja koska nää molemmat tietty piti uusia ja kiertää ja aikaa meni niin yhteensä virheitä 10,55. Mutta Kárin meno oli iloista ja varsinkin keinu oli todella hyvä. Radan voit katsoa tästä.


 paikoitellen on jo ihan kevät


Sitten saikin odotella tovin, kun kaikki muut suorittivat A-radan ja rakennettiin B-rata. Käytiin kyllä ulkona, mutta siellä oli ihan törkeän kylmä kun tuuli niin kovaa. Aikataulu oli ihan ajoissa, oikeastaan vissiin hieman etuajassakin. Toinen rata oli jos mahdollista vieläkin mukavamman tuntuinen kun tutustuin rataan. Maxi-ohjaajia vain oli aika paljon, joten melko ahdastahan siinä tutustumisessa oli. Tälle radalle lähtiessä oli Kárissa niin paljon virtaa että meinasi lähteä jo remminsä perään kun heitin sen pois. :D Otettiin sitten lentävä lähtö. Rata meni oikein mallikkaasti, en unohtanut käskyttää ja kepeillä jarrutin kuten olin suunnitellutkin, mutta Kári ei ihan vastannut mun jarrutukseen kuten olin suunnitellut, mutta hei kepit onnistui ilman virheitä, joten eipä väliä! Sitten puomilla Kári hyppäsi alastulokontaktin! Voi miten harmitti, kun olisi ollut kyllä ihan mukavaa saada tuosta se viimeinen luva ja siirtyä 2-luokkaan. Tai no oikeastaan oon kyllä ihan iloinen että vielä saadaan porhaltaa ykkösissä ainakin yksi kisa! On nuo radat vaan sen verran mukavampia siellä. Tuon toisen radan voi katsoa tästä.



 on se vaan aika komea <3
 joissain kohdissa on vielä ihan talvikin
Ennen kuin lähdettiin pois, odoteltiin vielä paikalle Heidikin. Sille meinasikin tulla vähän kiire rataantutustumisessa Dallan kanssa, kun aikataulu oli ajoissa. Mutta hyvin ehtivät ja Dallakin meni rataa oikein hienosti. Kepeiltä tuli sitten harmittavia virheitä, mutta muuten suoritus oli oikein mainio. Tietysti piti vielä moikata Dyri ja Dimmakin. Niiden ratoja ei sitten jääty katsomaan, pikkasen olisi tullut pitkä päivä. Tosin olisihan se ollut ihan hauskaa nähdä niitäkin radalla pitkästä aikaa. Ehkä sitten ensi kerralla. :)

Muuten viikonloppu olikin sitten aika rauhaisia, lähinnä aika meni vahtiessa uutta tuttavuutta, joka varmaan jonkin verran kulkee minunkin mukana, vaikka ei siis minun koira olekaan. :) Kuviksi tähän erään jotain sekalaista, mitä nyt sattui koneelta löytymään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti