keskiviikko 19. kesäkuuta 2013

sunnuntain agirata ja joku palkinto kuvakin. :)

Eli tällaista menoa meillä oli sunnuntaina mölliagi radalla, jolla siis mukavasti pelkkiä hyppyjä ja putkia. Ne kun kaikilta jo sujuu. :) Muuten mun mielestä ihan hyvin meni, mitä nyt meinasin unohtaa kokonaan mennä toiseksi viimeiselle esteelle ja sehän näkyy mun ohjauksessa. Onneksi Kári on niin ihana että sallii vielä tuollaiset virheet mulle. Mun käden liike on alkuradasta myös aivan valtaisa ja aivan turhaan. Tarttis varmaan tehdä sille jotain. :D
 Tällaiset oli palkinnot rotumestareille agilityssä, rallyssa muuten sama mutta ei pokaalia.
Minä ja Kári saamassa palkintoja Jennin ja Eikarin kanssa. :)

Tänään oltiin Kárin kanssa agireeneissä ja oltiinkin sitten ihan yksin, joten saatiin vähän ekstraa. Mentiin ensin pelkkää puomia ja varmisteltiin, että se menee hyvin. Menihän se, ei mitään ongelmaa. Sitten otettiin puomi osaksi rataa niin, että ohjaaja palkkasi puomin päässä ja sitten jatkettiin siitä suorilta rataa. Hienosti meni! Ekassa pätkässä oli 7 estettä, joihin sisältyi siis puomi, pussi ja putkia ja hyppyjä. Kaikki sujui. Seuraavassa pätkässä oli a, putkia, pituus ja hyppyjä. Tämäkin sujui hyvin, kun minä taas tajusin miten menetellään että koira saadaan putkeen, eikä se livahda sille ah niin ihanalle puomille, jonka päästä sai äsken namia. :D Kun kaikki liikkeet ja pätkät saatiin onnistumaan, tehtiin vielä lopuksi keppejä. Ohjaaja ilmaisi mulle, että sietäis saada käden liikettä pienemmäksi. :) Heiluu kuulemma ihan liikaa ja kun koiralla on jo hyvä haju mitä tehään niin aivan turhaa on tuollainen heiluttelu. Siinä tehtiin sitten pari toistoa että mun käsi rauhoittui ja ihan yhtä hyvinhän Kári silti ne kepit meni. Vielä toki mä peruutan siinä edessä, mutta toivoa on taas vaikka kuinka lisää. Mä oon niiiiiin super tyytyväinen tohon koiraan! (Ja Imir on hieno kans, mutta nyt ei valitettavasti päässyt tekeen mitään erityistä.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti